ÚJ DS 3 ÉS DS 3 CABRIO

2010-es megjelenése óta a párizsi stílust és eleganciát megtestesítő DS 3 több mint 390 000 ügyfelet vett le a lábáról. Párizstól Tokióig, Londontól Buenos Airesig a DS 3 a világon mindenütt igazi divatikonná nőtte ki magát karakteres és egyéni stílusának, valamint az általa kínált vezetési élménynek és modern felszereléseknek köszönhetően. Mind a kabrió-, mind pedig a berline változata a lehető legoptimálisabb módon ötvözi a kényelmet a dinamizmussal. Az új DS 3 és DS 3 Cabrio, amelyek a mai napon mutatkoznak be a párizsi Louvre üvegpiramisa alatt, még vonzóbbá váltak új dizájnelemeikkel (új orr-rész, új testreszabási lehetőségek) és folyamatosan bővülő funkcióikkal (internetalapú és vezetést segítő szolgáltatások).
„Divatikon”, „erős egyéniség” - ilyen kifejezésekkel illetik autójukat a DS 3-tulajdonosok. Büszkék és boldogok, hogy egy olyan autót találtak maguknak, amely egyedi, mégis az ő egyéniségüket tükrözi, amely vágyakat ébreszt és elvarázsolja a hétköznapokat. Ugyanezt érzik a DS alkotói is. Egy ilyen autó megújításán dolgozni legalább akkora örömöt jelentett számukra, mint amekkora feladatot. Receptjük ez volt: induljunk ki abból, aminek a DS 3 a sikerét köszönheti (testreszabási lehetőségek, stílus, dinamizmus), adjuk hozzá a mai idők technológiai újdonságait és tartozékait (nagy teljesítményű motorok, internetkapcsolattal rendelkező érintőképernyő stb.). És persze ne feledkezzünk meg egy jókora adag szenvedélyről és igényességről sem, amely alapvető részét képezi a DS-stylistok, -tervezők, mérnökök stb. mindennapjainak.
„Az új DS 3 és új DS 3 Cabrio modellek, amelyek tovább írják a DS 3 sikertörténetét, mostantól még határozottabban kifejezik a márkához tartozásukat. Megjelenésükkel végre tökéletesen kiegészül a DS modellcsalád. A párizsi divatot megtestesítő kifinomult ízléssel, korszerű műszaki tartalommal rendelkező, meggyőző teljesítményű új modellek olyan ügyfelek érdeklődésére számíthatnak, akik egy határozott karakterű, intenzív vezetési élményt nyújtó, testre szabható autót keresnek. A DS 3 a nagyvárosi és a városon kívüli élmények stílusos „szállítója”.
Yves Bonnefont, a DS márka vezérigazgatója

Avantgárd dizájn
„Egy gyönyörű, mai és mindennek tetejébe nagyon eredeti autó” - véli egy olasz DS 3-tulajdonos (37 éves)
A DS 3, amelyre a márkánál elsőként került fel a nagyon kifejező DS LED VISION világítórendszer, kezdettől fogva ügyesen ötvözi az avantgárd és a kifejezetten esztétikus megoldásokat. Most eljött az idő, hogy ő is megkapja a DS-ekre jellemző, művészi gonddal kialakított új (DS WINGS) orr-részt, amelynek hatszögű, függőlegesen tagolt hűtőrácsába büszkén illeszkedik a DS embléma. Elegáns krómkerete két krómozott szárnyban folytatódik a LED-es fényszórók és ködlámpák irányába, ami igazi újdonságnak számít a márkánál. Az orr-rész tehát átalakul és tökéletes összhangba kerül az autó egészének stílusával – a DS modellek közül pedig a DS 3 lesz az első, amelyen a dupla szárnyak (Wings) megjelennek. Mi sem természetesebb ennél, hisz’ a DS 3 volt a modellcsalád legelső, és az egész márka emblematikus, igazán stílusteremtő darabja. Az új DS 3 megújult külseje még inkább erősíti a modell ékszerdoboz jellegét.
A DS 3 sikere mindenekelőtt utánozhatatlan stílusában rejlik. A DS tervezőgárdája ezért nem változtatott alapvető stíluselemein: a „lebegő” tetőn, a (tető- és a karosszéria-)színek kombinációján, illetve a karosszéria-övvonal cápauszonyszerű kialakításán, amelyek eddig a DS 3 legjellegzetesebb vonásainak számítottak.

Irigylésre méltó technológiai tartalom
 
Az összes DS-en megtalálható technológiai megoldások…
Utolérhetetlen világítás a DS LED VISION-nel
Az új, 2014 júliusa óta használatos fényszórókban – éppúgy, mint az új DS 4 és DS 5 modelleknél – a LED-es technológia (3 darab 3 W-os, ékkövek módjára megmunkált világító modul) a xenon erejével (25 W-os modul) és futófényszerűen felvillanó LED-es irányjelzőkkel párosul. Új, szintén LED-es ködfényszórók is kerülnek a megújuló DS 3 modellre, még áthatóbb tekintetet köcsönözve neki.
A LED-es és a xenon technológia vegyítésével nagyobb fényerejű,illetve hatókörű, homogén hatást sikerül elérni, s ezáltal javulnak a látási viszonyok és a kényelem az éjszakai utazások során. Ráadásul mindez a tompított fény energiaigényét 50%-kal, a fényszórókét pedig 67%-kal csökkenti, ugyanakkor egyértelműen növeli a lámpák élettartamát.
A lényeg tehát: jobb látási viszonyok és nagyobb kényelem az éjszakai utakon a világítás energiaigényének számottevő csökkenése mellett.

iOS vagy Android? A Mirror Screen-nel teljesen mindegy…
Az új DS 3-ak fedélzetén rendelkezésre áll az – iPhone-ok esetén Apple CarPlay™, androidos mobiloknál pedig MirrorLink® alapú – Mirror Screen funkció. Segítségével az autósok intelligensebb, kiszámíthatóbb, mégis szórakoztatóbb módon tudják kiaknázni okostelefonjuk személyre szabott szolgáltatásait.

A legújabb generációs 7" színes érintőképernyőnek köszönhetően egyre inkább high tech élmény egy DS-t vezetni. Azon kívül, hogy segítségével könnyebb hozzáférni az autó összes funkciójához (20-szal kevesebb gomb került a műszerfal középső részére), a képernyő legnagyobb előnye a Mirror Screen használatának lehetővé tétele. A vagy Apple CarPlay™, vagy MirrorLink® alapon működő funkcióval közvetlenül a műszerfal kijelzőjén keresztül is vezérelhető bármely okostelefon. Az Apple CarPlay™ esetében a vezető gond nélkül telefonálhat, használhatja kedvenc alkalmazásait, hallgathatja kedvenc zenéit, illetve egyetlen parancsszóval vagy érintéssel hozzáférhet az üzeneteihez. A CarPlay™ használata és vezérlése is nagyon egyszerű: vagy az autó belső interfészével, vagy a Siri hangfelismerő rendszer aktiválásával történhet anélkül, hogy a vezető figyelmét a legkevésbé is elterelné.
A DS-tulajdonosok útjuk végeztével is tartani tudják a kapcsolatot autójukkal okostelefonjukon keresztül. Az ingyenesen rendelkezésükre álló MyDS app segítségével bármikor utánanézhetnek a szükséges karbantartási műveleteknek, megtudhatják, mekkora útra elegendő a tartályban lévő üzemanyag, vagy hogy pontosan hol hagyták DS-üket egy nagy parkolóban. A MyDS Android és iOS operációs rendszerrel is használható.

Androidos, azaz MirrorLink®-kompatibilis okostelefonok tulajdonasai akár vezetés közben is használhatják a MyDS-t például sms-eik megnézésére vagy megválaszolására.
Mostantól az összes DS rendelkezni fog internetkapcsolattal, ami szintén bizonyítja a DS 3 kifogástalan technológiai tartalmát.
A DS család többi tagjához hasonlóan 2016 elejétől (országtól függően) az új DS 3 és DS 3 Cabrio modellekhez is választható lesz DS Connect Box,az alábbi szolgáltatásokkal:
SOS & Assistance csomag: automatikus segélyhívás és helyzetbeméréssel egybekötött assistance-szolgáltatás, amely szükség esetén riasztást küld a megfelelő segélyszogálatoknak;
Monitoring csomag: virtuális szervizfüzet (a kilométeróra-állások és a karbantartási figyelmeztetések nyomon követése), a gazdaságosabb autóhasználatot segítő tanácsok a gépjármű konkrét műszaki információinak figyelembe vételével;
Mapping csomag: a gépjármű lokalizálása, e-mailes tájékoztatás egy adott földrajzi területre való belépéskor, illetve annak elhagyásakor,
Tracking csomag: lopás esetén az autó földrajzi pozíciójának továbbítása a rendőrség felé (nyomkövetés).
 
És további speciális technológiai megoldások, amelyekre a DS 3-vásárló ügyfelek igényt tartanak.
Automatikus városi vészfékező rendszer

Az Active City Brake néven ismert automatikus vészfékező rendszer segít elkerülni az alacsony sebességnél bekövetkező ütközéseket, illetve csökkenteni azok következményeit. A szélvédő felső részén található rövid hatósugarú lézeres detektor érzékeli az autó előtt álló, vagy vele egy irányban lassan haladó járműve(ke)t, és 30 km/h sebesség alatt szükség esetén kapcsolatba lép a fékvezérléssel, és ha kell, teljesen megállítja az autót anélkül, hogy a vezetőnek a fékpedálra kellene lépnie. Az autó lefékezése esetén az autó átmenetileg (kb. 1,5 másodpercig) álló helyzetben marad, hogy a vezetőnek legyen ideje visszanyerni felette az uralmat pl. a fékpedál benyomásával.
Érdemes tudni, hogy az automatikus fékezés előtt, amint a rendszer vészhelyzetet detektál, azonnal feltölti a fék hidraulikarendszerét és közelebb állítja egymáshoz a fékbetéteket (ezt hívjuk PREFILL funkciónak). Így, ha a helyzet automatikus fékezést tesz szükségessé, a rendszer gyorsabban (néhány száz milliszekundumos előnnyel) tud majd reagálni.
A hétköznapok kényelmét szolgáló új felszerelések
Első és hátsó parkolássegítő, a képet a 7”-os képernyőre továbbító tolatókamera vagy (az immár a manuális váltókhoz is rendelkezésre álló) visszagurulás-gátló… – megannyi hasznos funkció egy alig 4 méteres autóba „sűrítve”.
 
3. Kifinomult és részletgazdag stílus
„Az új DS 3 ha lehet, még igényesebb elődjénél; a franciás luxus igazi kis ékköve” – állítja egy francia vásárló (40 éves)
A DS 3 eddigi története során több mint 20 limitált széria látott napvilágot. A vásárlók jelenleg 78-féle tető- és karosszéria-színkombináció közül választhatnak, ami több mint 3 millió féle változatot eredményezhet, ha beszámítjuk a külső és belső testreszabási lehetőségeket, illetve a különböző felszereltségi szinteken rendelkezésre álló motorváltozatokat. A DS 3 igen határozottan és látványosan kifejezésre juttatja páratlanul színes egyéniségét.
 
A divatos és trendi párizsi modell sosem akar lemaradni a legújabb irányzatokról, ézért az új DS 3 most egy vadonatúj (ralipiros) karosszériaszínben, illetve gyönyörű topázbarna tetővel is bemutatozik (a féldrágakő ihlette színárnyalat tökéltesen harmonizál az új műszerfalbetéttel). A külső testreszabási lehetőségek így még tovább gazdagodnak, amiről a négy-négy féle tető-, illetve tetővászonszín, a 10-féle tükörházborítás és a kétféle karosszériaváltozathoz kínált összesen 15-féle 16 és 17’’-os keréktárcsa mellett a berline változat esetében 10-féle tetőmatrica is gondoskodik.

A belső tér is követi a divatot és bátran játszik a különféle anyagokkal. Új kárpitok és utastéri díszítőelemek jelennek meg a kínálatban. És a bőr, amin nem fog az idő: a DS modellek védjegyének tekinthető óraszíj-mintájú nappabőr üléshuzatok ezentúl a barna egy új, Trinitario névre keresztelt árnyalatában is a vásárlók rendelkezésére állnak. A műszerfalbetét is kérhető DS monogrammos bőrborítással, a műszercsoport árnyékolójára pedig igény szerint műbőr borítás kerülhet, eltérő színű díszöltésekkel.
Az új DS 3 talán elődjénél is jobban ügyel a részletekre. Az oldalsó háromszögablakokra szitázott mintázat pl. remek technológiai és esztétikai érzékről tanúskodik; s ugyanez a motívum – lézergravízozva – a műszerfalbetéten (So Irrésistible Paris dekorcsomag), illetve a tükörházakon is visszaköszön (DS monogram a Faubourg Addict csomagban, valamint Ultra Prestige kiviteli szinten).
 
Merész, mégis esztétikus megoldásaival az új DS 3 is átírja a régi szabályokat, és egy friss fuvallattal örvendezteti meg a franciás luxus világát. Akár a berline, akár a kabrióváltozatra gondolunk, a DS 3 legnagyobb ereje továbbra is a csábításban és a dinamizmusban rejlik.
 
 
Extra komfort és dinamizmus
Első ránézésre városi kisautónak tűnik, azonban a kiemelkedő kezelhetőséget biztosító méreteinek és legfőképpen a kiváló teljesítményű motorjainak köszönhetően az új DS 3 ugyanolyan könnyedén elboldogul az országúton, mint a városban. Nyolc tagból álló motorkínálatával (háromféle háromhengeres PureTech benzinmotor, amely elnyerte a 2015-ös év Nemzetközi Motorja díjat, kétféle négyhengeres THP benzinmotor, valamint háromféle négyhengeres BlueHDi dízelmotor), háromféle sebességváltójával (5 vagy 6 fokozatú manuális, robotizált vagy a legújabb generációs automata sebességváltó), valamint a 79 g/km-től induló (BlueHDi 100) és a 129 g/km-os értéket meg nem haladó CO2-kibocsátásával ez az autó a legmesszemenőbb igénynek is képes megfelelni.
„Egy autó, amit szeretsz vezetni. Minden a vezetés örömét szolgálja benne” – állítja egy német ügyfél (47 éves)
Három újdonságot mindenképpen érdemes megemlíteni az új DS 3 kapcsán: a legújabb fejlesztésű, hét hónapja bevezetett automata EAT6 sebességváltót, a háromhengeres PureTech 130 S&S motort, valamint az új, dinamikus és nyomatékos 1.6 THP S&S motorblokkot. Ez utóbbi kiemelkedő teljesítményt biztosít a DS 3 PERFORMANCE változat számára, amely jelenleg a márka kínálatának legsportosabb modellje.

Pure Tech 110 S&S EAT6: a tökéletes házasság
A DS 3 legújabb fejlesztésű EAT6 sebességváltóját a háromhengeres PureTech110 S&S benzinmotorral házasították. A turbóval felszerelt motor alacsony fordulatszámon is kiemelkedően nyomatékos. A motor és a váltó tökéletes összhangja könnyed vezethetőséget, ugyanakkor dinamikus vezetési élményt kínál. Sőt, a gyorsabb és alig észrevehető sebességváltások, a még jobb vezethetőség, reakciókészség és gyorsulás mind a vezető örömét szolgálják. A számok pedig önmagukért beszélnek: a DS 3 vegyes fogyasztása 4,6 liter/100 km, a kabrióváltozaté 4,9 liter/100 km, CO2-kibocsátása 105 g/km (ami 40 g/km vagy 30%-os csökkentést jelent a VTi 120 automata modellhez képest), míg a kabrióváltozaté 112 g/km, miközben a 205 Nm-es nyomaték már 1 500-as fordulatszámtól rendelkezésre áll.
PureTech 130 S&S: lehengerlő magabiztosság
Az új DS 3 új erőforrást is kapott: a PureTech 130 S&S motort. Az új motor már alacsony fordulatszámon is nyomatékos, és ez a nyomaték igen széles tartományban rendelkezésre áll. Ennek köszönhetően a DS3 még dinamikusabb, ugyanakkor a kategória legalacsonyabb károsanyag-kibocsátási adataival büszkélkedhet, ami 105 g/km CO2 kibocsátását jelenti 4,5 liter/100 km vegyes üzemanyag-fogyasztás mellett. Az 5 500 ford./percen rendelkezésre álló 96 kW (130 LE) teljesítményével, az 1 750 ford./perctől (szemben a VTi120 4 250 ford./perc értékével) elérhető 230 Nm (a Vti120-hoz képest 44%-kal nagyobb) nyomatékával a PureTech 130 S&S motor kiváló választás, mellyel a DS 3 megmutathatja valódi képességeit.

DS 3 PERFORMANCE: rendkívüli teljesítmény, sokoldalú használat
Az új DS 3 nagyteljesítményű modellváltozata a DS 3 PERFORMANCE, amely a berline és a kabriókarosszériával is elérhető. Kifinomult és dinamikus modellek, melyek tökéletesen egyesítik a hatékonyságot a kényelemmel és a vezetés élményével.
„A DS 3 és a DS 3 Cabrio PERFORMANCE az új DS 3 és DS 3 Cabrio dinamikus és kifinomult modellváltozatai. Ez a két kivételes változat áll a DS 3 modellkínálat csúcsán. Magukban hordozzák a DS 3 értékeit, eddig még nem látott szintet képviselnek. Erőteljesek és letisztultak, rendkívüli vezetési élményt és egy olyan új stílust kínálnak, melyben a DS örökségét megőrizve mindenben a tökéletesre törekedtek. Teljes nyugalomban utazhat, akárcsak egy presztízsmárka GT változatában ülne” – - vallja Eric Apode, a DS termék- és üzletfejlesztési igazgatója.
Néhány szám, amely mindent elmond a DS 3 PERFORMANCE teljesítményéről: 208 lóerő, 300 Nm nyomaték, 125 g/km CO2-kibocsátás. Menettulajdonságai a DS PERFORMANCE fejlesztőgárdái által végzett kiváló munka eredményei. A mérnökök választása 1,6 THP S&S motorra esett, melyet speciális áttételű hatfokozatú váltóval (MCM) társítottak, a tökéletes vonóerő-átvitel és úttartás érdekében pedig Torsen® differenciálművel is kiegészítettek.
A futóművét és fékrendszerét tökéletesre hangolták, hogy az autó – teljes biztonságban – még agilisabban viselkedjen. A hasmagasságot 15 mm-rel csökkentették, az első nyomtávot 26 mm-rel, a hátsót 14 mm-rel növelték, előre speciális féknyereggel ellátott 323 mm-es, míg hátulra 249 mm-es féktárcsát szereltek.
A fejlesztőcsapat a stílusnak is komoly figyelmet szentelt. Az autó dinamikus karaktere első szempillantásra felismerhető: speciális dupla kipufogóvég, szélesített nyomtáv, 18 colos gyémánthatású fekete könnyűfém felnik, magasfényű fekete féknyereg elöl, a DS PERFORMANCE színeiben pompázó emblémák stb. És ne feledkezzünk meg a sportosra hangolt belső térről sem, melyről a bőr és alcantara kagylóülések, valamint a különleges műszerfal tanúskodik, melyen végigfut a DS PERFORMANCE felirat.
Hogy a nagyszerű teljesítmény mellett mindenki a saját igényeinek megfelelően alakíthassa autóját, az ügyfelek kétféle felszereltségi szint közül választhatnak mind a hagyományos, mind pedig a kabrióváltozatnál.
Az első szint hatféle karosszéria- és tető-színkombinációt kínál a DS 3-hoz, s négyfélét a kabrióváltozatához.
A második, „Black Special” névre hallgató felszereltségi szint a mattfekete karosszériaszínnel és a fényes Gold tetővel tovább erősíti a gépjármű sportos és kifinomult karakterét (berline változat esetén). A sötét árnyalatú karosszériát karbon oldalsó védőcsíkok díszítik. A belső tér összhangban van a külső megjelenéssel, így a műszerfalon és a sebességváltó talpazatán is visszaköszön a fényes Gold karosszériaszín, valamint az utastér több kényelmi és biztonsági extrafelszerelést is tartalmaz.
A külső Karbon csomag és a belső dekorációs csomag apró részletei még vonzóbbá teszik a DS PERFORMANCE változatot.
 „Szegd meg a szabályokat, legyél más, legyél kitartó – és akkor boldog leszel” – tanácsolja egy német ügyfelünk (43 éves).
A dinamizmustól a kényelemig
Az új DS 3-nál, mint egy mindennapi használatra szánt autónál, a kényelem a legfontosabb tulajdonságok közé tartozik.
Ez különösen igaz az új DS 3 Cabrióra. Erre jó példa a tetőmozgatás: a tetőt egészen 120 km/h sebességig szabadon lehet nyitni-zárni, és a kabrió akusztikai komfortja is példaértékű, köszönhetően a magas minőséget képviselő tetőnek (többrétegű, kompozit anyagokból készül, a belső oldala akril bevonatú a megfelelő hangszigetelés érdekében), illetve az aerodinamikus légterelőnek, mely optimális akusztikai kényelmet biztosít.
A DS 3 SZÁMOKBAN:
-           2 karosszériaváltozat: berline és cabrio
-           390 000 eladott példány a világban piaci bevezetése óta
-           PERFORMANCE változat (208 LE, 300 Nm, széria differenciálzár)
-           Piaci bevezetés: 2010 márciusában a limuzin-, 2013 elején a kabrióváltozaté
-           78-féle tető- és karosszéria-színkombináció
-           21 limitált széria, köztük a legújabbak: DS 3 Régions, DS 3 Ines de la Fressange, DS 3 Editions 1955, DS 3 Dark Light stb.
-           DS 3 Cabrio: 5 ülőhely, 120 km/h-s sebességig menet közben is nyitható tetővel
-           4 Best in Class motor a CO2-kibocsátás terén
-           Méretek: 3,95 m hosszúság; 1,71 m szélesség; 1,46 m magasság; fordulókör átmérője10,2 m és 10,4 m között (kerékméretől függően)