DS, 70 éves történet
A francia elegancia és szakértelem szimbóluma
Egy ikonikus modell, amely sokkal több, mint egy autó
A DS SZÜLŐATYJAI
Az 1938-ban Pierre Boulanger, a Citroën igazgatójának kezdeményezésére elindított, majd 1950-től utódja, Pierre Bercot által továbbvitt VGD (nagy szériában gyártott autó) projekt csak 17 évvel később, a DS 19 modell 1955 októberében történő bemutatásával valósult meg.
Három férfi vette ki leginkább a részét az autó tervezésében és fejlesztésében.
- Az egyik André Lefèbvre, aki repülőmérnöki végzettséggel rendelkezett, és az elsőkerék-meghajtás, az aerodinamika, a könnyűszerkezetes megoldások és a terheléselosztás lelkes híve volt.
- A másik, Paul Magès, egy autodidakta mérnök, aki a hidraulika megalkotója volt. Ő találta fel a híres hidropneumatikus felfüggesztést, valamint a DS kormányművének, tengelykapcsolójának és fékrendszerének hidraulikus rásegítését.
- Végül Flaminio Bertoni, a tehetséges formatervező, szobrász és festő, aki tervezőcsapatával együtt alkotta meg a DS forradalmi, ugyanakkor elegáns vonalait.
AZ 1955-ÖS AUTÓSZALON, A DS SZÍNRE LÉP PÁRIZSBAN
1955. október 6-án, csütörtökön mutatták be először a DS 19-et a Párizsi Autószalonon.
A Grand Palais impozáns boltozata alatt az autó megjelenése, melyet még soha senki nem látott, ámulatot és csodálatot váltott ki az emberekből.
Avantgárd, egyben elegáns vonalvezetése azonnal új referenciát teremtett. A látogatók és az újságírók szó szerint el voltak bűvölve.
Ami a versenytársakat illeti, csak tisztelegni tudtak az újonc zsenialitása előtt.
A legenda szerint a nap végére 12 000 db DS 19-et adtak el, és mire a kiállítás tíz nappal később bezárta kapuit, mintegy 80 000 fix rendelést vettek fel rá!
50-ES ÉVEK, A DS SZÁRNYAL!
1955. október 7-én kezdődött meg a DS gyártása a párizsi Quai de Javel-i gyárban (Franciaország), mindössze egy nappal azután, hogy a Párizsi Autószalonon bemutatták az új modellt. Az utcákon megjelenő első példányok láttán gyakran tömegek gyűltek össze, hogy megcsodálják ezt az merőben újszerű autót. Avantgárd műszaki és esztétikai megoldásai élénk kíváncsiságot keltettek, mivel a DS amellett, hogy egy valóságos autóipari remekmű, a csúcstechnológiák esszenciája is volt egyben.
Rendkívüli hidropneumatikus felfüggesztése például olyan úttartást és kényelmet biztosított, amilyet addig még egyetlen más autó sem kínált. Egy másik egyedülálló biztonsági tényező az első tárcsafékekkel ellátott, hidraulikus rásegítésű, és rendkívül nagy fékerőt biztosító fékrendszer, amely oly mértékben csökkenti a féktávolságot, hogy még a tapasztalt vezetők némelyike is szó szerint zavarba jön, amikor először találkozik ezzel a jelenséggel a DS vezetése közben.
Az 1950-es években több változat is készült a DS 19 alapján. Az első az 1956 októberében bemutatott ID 19 volt, amelyet a kombi, a családi és a kereskedelmi változat követett. Ez utóbbiak 1958-ban, a DS 19 Prestige modellel egy időben jelentek meg.
A DS 19 azzal is áttörést hozott 1958-ban, hogy négyről nyolcra bővítve a palettát, a karosszériaszínek addig nem látott széles választékát kínálta. A következő évben, 1959-ben került sor az autó esztétikai megjelenését érintő első változtatásokra: meghosszabbították a hátsó sárvédőket, karcsúbbá téve ezáltal a karosszéria vonalvezetését, az első sárvédőknél pedig hamutartó formájú, nagyméretű szellőzőnyílásokat alakítottak ki.
EGYMILLIÓ DS!
A DS Automobiles, amelyet 2014. június 1-jén alapítottak meg hivatalosan Párizsban, önálló márkává vált. Elsődleges célja volt, hogy továbbvigye az 1955-ös DS-től örökölt innováció és egyediség értékeit, és ezáltal megtestesítse a francia utazásművészetet. 2025-ben a DS Automobiles négy modellből álló - DS 3, DS 4, DS 7 és N°8 - globális és sokszínű palettát kínál.
A egyediséget kereső, a világot beutazni és minden pillanatot kiélvezni vágyó vásárlók számára tervezett DS-alkotások karizmatikus stílusukkal, kifinomult belső kialakításukkal, fejlett technológiáikkal és első osztályú kényelmükkel tűnnek ki a többi autó közül. Személyre szabott szolgáltatási programmal kombinálva egyedülálló márkaélményt nyújtanak minden utazás előtt, alatt és után.
A Formula E-be való 2015-ös belépése óta számos rekordot, köztük két kettős csapat- és versenyzői címet elért DS Automobiles élen jár a villamosításban: mindegyik modelljét elektomos hajtású változatban is értékesíti. A márka 100 %-ban elektromos motorokat és öntöltő vagy plug-in modelleket is kínál, akár 360 lóerős teljesítménnyel és összkerékhajtással. 2025-ben a DS Automobiles felgyorsítja a tisztán elektromos meghajtásra való átállást az N°8, új modell érkezésével, amely akár 750 km hatótávolságot kínál.
A 40 országban jelen lévő DS márka mintegy 450 DS STORE üzletből álló exkluzív értékesítési hálózattal rendelkezik.
2025, DS N°8, MEGHÍVÁS EGY ELEKTROMOS UTAZÁSRA
A DS AERO SPORT LOUNGE tanulmányautó által ihletett DS N°8 kifogástalan minőséggel, megnövelt hatótávolsággal és abszolút kényelemmel büszkélkedhet, ami a legnagyobb nyugalmat biztosító elektromos autóvá teszi.
A DS N°8 új SUV-kupé formát öltött változata minden eddiginél jobban megtestesíti a dinamikus nyugalmat. Ez a DS Automobiles első kizárólag elektromos hajtású modellje, amely 750 km-es kombinált (WLTP menetciklus), és több mint 500 km-es autópályás hatótávolsággal büszkélkedhet a figyelemre méltó 0,24-es Cx értéknek köszönhetően.
Az akár 350 LE teljesítményű, két- vagy négykerék-meghajtással rendelhető DS N°8 újradefiniálja a kényelemre vonatkozó szabványokat, és az elektromos utazás új francia művészetét testesíti meg.