MEGTEKINTÉS
PREMIER
Itthon is bemutatkozott a DS 4
Budapest, 2022. január 27.

• Magyarországon is bemutatkozott a kompakt DS 4


• Az újdonság 3 féle változatban (DS 4, DS 4 CROSS és DS 4 PERFORMANCE LINE), ezeken belül többféle felszereltségi szinttel érhető el


• A DS 4 karizmatikus formáit hipermodern technológia kíséri

 

 

 

 

 

Karizmatikus vonalak
A DS 4 arányai kivételesek: 183 cm széles, kerekei óriásiak, 720 milliméteresek (ez akár 20 collos felniket is jelenthet), miközben hosszát és magasságát tekintve kifejezetten kompakt: 4,40 méter hosszú és 1,47 méter magas. Figyelemre méltó arányok, amelyek kiemelkedő szolgáltatásokat rejtenek.
A modell orr-részének stílusát az új fényszórók határozzák meg. A DS MATRIX LED VISION megoldás egy rendszerben kombinálja a mátrixos és a kanyarkövető fényszórókat, amelyeket mindkét oldalon két-két LED-sorból álló nappali fény (összesen 98 LED) egészít ki. A fényszórókat a DS WINGS elnevezésű „szárnyak” kötik össze a hűtőráccsal. Utóbbi verziótól függően két részből áll, gyémántköveket formázó, befelé haladva növekvő méretű, háromdimenziós rácsot alkotó motívumokkal díszített. A motortérfedél hosszan elnyúlik, dinamikussá teszi az autó sziluettjét.
Oldalnézetben egyszerre látunk fluid és határozott vonalakat. A kilincsek diszkréten illeszkednek az autó oldalának művészien kidolgozott felületébe. A széles karosszéria és a nagy átmérőjű kerekek (többek között egy aerodinamikai betétekkel ellátott 20 collos megoldás) kiemelkedő teljesítményt sugallnak – az arányokat a DS AERO SPORT LOUNGE tanulmányautó ihlette.
Az autó tetővonala hosszan elnyúlik hátrafelé, a légterelő különlegesen meredek szélvédőben folytatódik, amelyen nyomott minta kapott helyet, ezzel is hangsúlyozva a készítők kifinomult szakértelmét. A megoldás nem csupán az aerodinamikai hatékonyságot, de a stílust is magasabb szintre emeli. A hátsó sárvédők tekintélyes erőt sejtetnek, határozott formákkal és sarkokkal. A C oszlop külön hangsúlyt kap, a ragyogó fekete színű elemen megjelenik a DS Automobiles emblémája. A hátsó fényszórók is egészen újak, a pikkelyszerű motívumokkal lézergravírozott felület sajátos, progresszív hatást kelt.
A DS 4 többféle karosszériaváltozatban készül. A kínálat alaptagja a DS 4, amelyben az elegancia dominál: speciális lökhárítódizájn, finom krómdíszítések, és kontrasztos fekete tető (opcióként).
A DS 4 CROSS a SUV-ok látványelemeivel játszik, ezért kap a lökhárító alsó része speciális védőburkolatot és matt fekete fényezést.
A még dinamikusabb DS 4 PERFORMANCE LINE különlegessége a fekete külső csomag, a „pack black” (amelyben feketék a hűtőrácsot szegélyező DS szárnyak, a hátsó fényszórók között húzódó csík, a hűtőrács és az oldalablakok keretei), a különleges fekete felnik és az exkluzív Alcantara® belső.

Letisztult, kifinomult belső

 

A DS 4 belső tere a digitális funkciók köré épült. Az ergonomikus, rugalmas megoldások kulcsa az, hogy az egyes elemeket tökéletesen intuitív módon integrálták rendszerbe, mégpedig nemcsak funkcionális, de esztétikai szempontból is.
- A DS SMART TOUCH, azaz a DS IRIS SYSTEM-mel kommunikáló 5 hüvelykes érintőképernyő, valamint a DS E-TOGGLE, azaz az automata váltó vezérlője a középkonzolban találhatók.
A DS AIR rendkívül innovatív szellőzőrendszer, nagyon kompakt középső befúvókkal és láthatatlan szárnyakkal. A tölcséres diffúzor optimálisan vezeti a levegőt felfelé és lefelé. Működése hasonlít a hagyományos szellőzőkére, ám hatékonysága sokkal jobb. Kompakt mérete miatt tökéletesen diszkrét, hozzájárul a DS 4 utasterének letisztultságához.
A DS 4 belső tere – a különböző bőrkárpitokkal, az Alcantara® szövettel, a karbonnal, a fával és az új kárpitozási megoldásokkal – remekül ötvözi a csúcstechnológiát a kifinomultsággal.
A kényelem definíciójának megújításához egy másik belső megoldás is hozzájárul. Az ülések – köztük a szellőző, masszázsfunkciót is kínáló bőrülések – kialakítása egészen sajátos. A koncepció a kagylóformából indult ki, amely különleges komfortot kínál azzal, hogy egyetlen, ívelt, törésektől mentes darabból áll. Új kidolgozást kaptak a nagy tömörségű üléspárnák, amelyek ily módon kivételes kényelmet garantálnak. A széles, kagyló formájú ülések stílusa is egészen innovatív.
A két színnel dekorált utastérben a Galet szürke bőrülést világos betétek díszítik, a „kényelmi zónában” finoman kidolgozott megoldásokkal, szemcsés felületű bőrrel és Clous de Paris mintázatú elemekkel, a felső, „interakciós zónában” pedig barna kőris fabetétekkel és prémium minőségű Criollo barna nappabőrrel.
Az OPERA beltéri csomag a DS Automobiles tudásának savát-borsát adja: a Criollo barna nappabőr ülések óraszíj-varrással készülnek. A luxusminőségű belső teret kőris fadíszítések és Criollo barna nappabőr betétek teszik teljessé.
Az utastérben a kárpitosmesterek valóban megmutathatták a francia szakértelem legjavát. A végtelenített varrás, a teljes bőrfelületen keresztülszúrt díszöltések az ajtópárnákon is remekül mutatnak. És ez csak az egyik elem a beltérben található számos, kézzel készült megoldás közül – csakúgy, mint a fabetétek vagy a kormánykerék komplett bőrborítása.
A PERFORMANCE LINE verzió a DS 4 dinamikus oldalát hangsúlyozza ki. A műszerfalat, az ajtókat és a középkonzolt is nagy felületen borítja Alcantara® kárpit. A nagy tömörségű üléspárnák Basalt szövettel kombinált Alcantara® kárpitot kaptak, amelyet speciális, arany és kárminvörös hímzés díszít. A kormánykerék alsó része, egyedi megoldással, karbonötvözetből készül.

 

Csúcstechnológia

 

A DS 4 a teljesen megújított EMP2 platformra épül. Az alkatrészek 70%-a egészen új vagy kifejezetten a DS 4-hez készült, az új modell így már a bevezetéskor is elérhető plug-in hibrid változatban (225 LE és több mint 50 km elektromos hatótáv a WLTP ciklus szerint). Új generációs információs és szórakoztató rendszer, a C-Prémium szegmensben még nem látott vezetést segítő rendszerek, innovatív információ-megjelenítés – ez a DS 4 különlegessége.
A moduláris, többféle hajtáslánc hordozására is alkalmas, biztonságos és dinamikus, új EMP2 platform kifejezetten a DS 4 számára készült.
A módosított platform számos ponton teszi lehetővé a fedélzeti szolgáltatások javítását, miközben nagyobb szabadságot biztosít a stílus terén, lehetővé téve a szokatlan arányú karosszériaforma kialakítását.
Az EMP2 platform új változata új kompozit elemeket és melegen sajtolt szerkezeti elemeket tartalmaz, valamint kompaktabb klímablokk került bele, amely plusz tárolóhelyet szabadít fel. A csomagtér 430 literes, a csomagtérfedél motorral működik, a bepakolást „tele van a kezem” funkció teszi könnyűvé.
A megújult EMP2 platform a legújabb biztonsági és a legszigorúbb fogyasztóvédelmi szabályozásnak is megfelel, semmiféle kompromisszumot nem köt az össztömeg és a szerkezet tekintetében sem.
A DS Automobiles 2018-ban és 2019-ben is elnyerte a Formula-E sorozat bajnoki címét, és ez méltó bizonyítéka annak, hogy a márka az elektromos autózás egyik éllovasa. Az EMP2 platform fejlesztése során elsődleges cél volt, hogy fogadni tudja az újgenerációs tölthető hibrid hajtásláncot, megőrizve az utastér és a csomagtér méreteit. A motortérben egy 4 hengeres 180 LE-s turbómotort találunk, amelyhez egy 110 LE-s villanymotor és egy EAT8 automata sebességváltó kapcsolódik. A rendszerteljesítmény összesen 225 LE. A villanymotort hajtó akkumulátor új, kompaktabb és nagyobb kapacitású cellákat kapott, és hátul, a deformálódó kereszttartó mögött kapott helyet. Az elérhető tisztán elektromos hatótávolság több, mint 50 km (WLTP vegyes ciklus).
A plug-in hibrid meghajtáson kívül a modell elérhető a PureTech benzinmotorok 130, 180 és 225 lóerős változataival, valamint a BlueHDi 130 dízelmotorral. Minden motorváltozat 8 fokozatú automata váltót kap maga mellé. A DS 4 ily módon különlegesen hatékony energiaforrások széles skáláját kínálja, amelyet elsőosztályú aerodinamikai megoldások segítenek.

 

Dinamikai komfort és biztonság

 

A DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY igazi avantgárd vizuális élmény, újabb lépés a kibővített valóság felé. Ezzel az új technológiai megoldással a vezetéshez elengedhetetlen információk közvetlenül az útra vetítődnek. Egy optikai trükk segítségével az adatok a szélvédőtől 4 m-re előre vetítődnek ki, 21”-os átlón követve a vezető tekintetét. A szegmensben ez egyedülálló megoldás. A fontos információk, mint a sebesség, a vezetéstámogató rendszerek jelzései, a navigáció, a figyelmeztetések, vagy az éppen hallgatott dal és a bejövő hívások mind az útra vetítve jelennek meg.
Ez az információmegjelenítési technológia egy teljesen újra gondolt szórakoztató-információs rendszer része, amely 10 hüvelykes érintőképernyőn jelenik meg, és amelynek neve DS IRIS SYSTEM. Az új interfész az okostelefonok ergonómiáját viszi át egy könnyen használható érintőfelületre, amely widget-ek segítségével teljesen személyre szabható profilokat használ. A beállítási és megjelenítési preferenciák a beszálláskor betöltődnek. A személyre szabási lehetőségek segítségével mindenki egyéni igényei szerint állíthatja be a megjelenítendő tartalmakat.
A gesztusvezérlés a középkonzolon található, az ujjainkkal vezérelhető képernyő, a DS SMART TOUCH segítségével történik. Elég egy gesztus, hogy elérjük az előre rögzített funkciókat. A képernyő értelmezi a szokásos mozdulatokat is mint például a zoomolás, de felismeri a kézírást is.
A DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK és DS 9 modelleken már elérhető 2-es – tehát a jelenlegi szabályozás szerint az elérhető legmagasabb – félautonóm vezetés jelentős fejlesztést kap a DS 4 esetében. A rendszer neve DS DRIVE ASSIST 2.0.
A rendszer a forgalom tempójához adaptálja az autó sebességét, képes arra, hogy torlódás esetén megálljon és újrainduljon, illetve arra, hogy a vezető akarata szerint precízen pozícionálja a gépkocsit a sávon belül.
A DS Automobiles egyik legerősebb pontja a biztonságos utazás koncepciója. A DS 4-ben ezt elsősorban a kiváló úttartás testesíti meg, ami a szegmensben egyedülálló DS ACTIVE SCAN SUSPENSION elektronikusan vezérelt felfüggesztésnek köszönhető. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera előre érzékeli az útegyenetlenségeket és az adatokat egy számítógép felé továbbítja. A négy helyzetjeladó és a három gyorsulásmérő segítségével a rendszer függetlenül kezeli az összes kereket. A kapott információk alapján felkeményíti vagy felpuhítja a felfüggesztést. Az eredmény: optimális kényelem, az út állapotától függetlenül.
A másik technológia, amely megkülönbözteti a DS Automobiles-t versenytársaitól: a DS NIGHT VISION. A rendszer jobban megvilágítja az utat és segít elkerülni a veszélyhelyzeteket. Egy a hűtőrácsban elhelyezett infravörös kamera éjjel vagy rossz látási viszonyok között, akár 200 m-rel a gépkocsi előtt képes érzékelni a gyalogosokat és az állatokat. A vezető a digitális képernyőn láthatja az utat, de a veszélyek a DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY-en is megjelennek, hogy a vezető mielőbb reagálhasson.
A DS MATRIX LED VISION legújabb generációja még kifinomultabb és még modernebb. A Matrix Beam és a Dynamic Bending Light funkciók egy rendszerben kaptak helyet, ami teljesen egyedi arcot ad a gépkocsinak.
Ezek a fényszórók alkalmazkodnak a közlekedési feltételekhez, a kormány elfordulási szögéhez, a sebességhez és a meteorológiai viszonyokhoz (város, vidék, autópálya, rossz idő, köd). Folyamatos távolsági fénnyel haladhatunk anélkül, hogy elvakítanánk a többi vezetőt.