MEGTEKINTÉS
DS & PENSKE AUTOSPORT
A DS Automobiles és a PENSKE AUTOSPORT bemutatja a harmadik generációs DS E-TENSE FE23 versenyautót
2022. december 1.

Fontos mérföldkőhöz érkezett ABB FIA Formula-E világbajnoki versenyzése történetében a DS Automobiles.

A hihetetlenül sikeres második generáció után, melyhez 2019 és 2020 között két versenyzői és két csapatbajnoki (2019 és 2020) cím, valamint számtalan elképesztő rekord (10 győzelem, 15 pole-pozíció, 28 dobogós hely) fűződik, a Stellantis által támogatott márka hivatalosan is leleplezte a DS E-TENSE FE23 versenyautót, melyet a 2022/23-as kilencedik évadra nevez.

A fekete-arany színkombinációról azonnal felismerhető, tisztán elektromos harmadik generációs modell a DS Automobiles szellemiségének tökéletes megtestesítője és az ugrásszerű technológiai fejlődés remek példája.

Az FE23-on elődjéhez képest számtalan jelentős változtatás történt. A második generációnál 60 kilogrammal könnyebb Gen3 versenyautók a Formula-E világbajnokság valaha volt leggyorsabb autói: végsebességük 280 km/h.

A hatékonyság azonban még ennél is fontosabb: a versenyzés közben felhasznált energia több mint 40%-a a fékezéskor történő visszatáplálásból származik. A DS E-TENSE FE23 350 kW-os teljesítményével egyben erősebb is, mint Gen2 elődje (250 kW), és négykerék-meghajtással rendelkezik.

Az új első hajtáslánc további 250 kW-ot ad a hátsóhoz, a duplájára (600 kW) emelve ezzel a regenerációs kapacitást. Végül az új első hajtásláncnak köszönhetően a Gen3 az első olyan Formula-E autó, amely nem rendelkezik hidraulikus hátsó fékekkel.

A DS Automobiles versenyrészlegeként ismert DS Performance által kifejlesztett DS E-TENSE FE23 lesz tehát az a modell, amellyel a DS PENSKE csapat ringbe száll: az autót a címvédő világbajnok Stoffel Vandoorne és Jean-Eric Vergne, a sportág eddigi egyetlen kétszeres bajnoka vezetik majd.

A PENSKE AUTOSPORT-tal folytatott együttműködésre alapozva a DS Automobiles újabb Formula-E győzelmek és bajnoki címek megszerzését és további rekordok felállítását tűzte ki célul. Az elektromos versenyzésben szerzett tapasztalatok pedig várhatóan továbbra is ösztönzőleg hatnak majd a márkánál folyó kutatási és fejlesztési munkára.

A DS Automobiles számára ez egy kulcsfontosságú projekt, hiszen a márka 2024-től kizárólag elektromos meghajtású modelleket készül gyártani. A Formula-E világbajnokság 9. évadában az innovatív Gen3 versenyautók, a 11 csapat és a megújult szabályok miatt a 2014-es kezdeti kampány óta eltelt időszak egyik legkiélezettebb versenye várható.

A versenytávokat mostantól nem az idő, hanem a versenykörök száma határozza meg, a csapatok pedig a boxkiállások során villámtöltéssel plusz teljesítményhez juthatnak (Attack Mode).

A HARMADIK GENERÁCIÓS DS E-TENSE FE23 LEGFONTOSABB JELLEMZŐI
Teljesítmény és hatékonyság
DS Performance hajtáslánc
Max. teljesítmény: 350 kW (476 LE)
Max. sebesség: 280 km/h (utcai pályákra optimalizálva)
Fékek: Az új első hajtáslánc további 250 kW-ot ad a hátul generált 350 kW-hoz. Elektromos fékrendszer (brake-by-wire) mind a négy keréken.
Energia-visszanyerési teljesítmény fékezéskor: 600 kW.
A versenyzés közben felhasznált energia több mint 40%-a a fékezéskor történő visszatáplálásból származik.

« DS Automobiles incarne l'Art de Vivre à la française. Nous regroupons des femmes et des hommes passionnés, animés par le raffinement, la culture et la créativité, dépositaires d'un savoir-faire unique du luxe français. En créant le Savoir-Faire Award by DS Automobiles pour les ELLE DECO INTERNATIONAL DESIGN AWARDS, notre objectif est d'inspirer des rêves et de fournir des idées pratiques pour que ces rêves deviennent réalité. »

Béatrice Foucher, Directrice Générale de DS Automobiles

 

Le Savoir-Faire Award by DS est décerné à ARCA CABINETMAKER en reconnaissance d'un savoir-faire d'exception, à l'intersection d'un savoir-faire unique et de l'innovation. ARCA CABINETMAKER conçoit, expérimente et innove avec le bois, de sa parfaite maîtrise des outils traditionnels à l'invention de nouvelles techniques et matériaux."