A LÁTVÁNYOS LONDONI FINÁLÉ UTÁN A DS VIRGIN RACING A HARMADIK HELYEN ZÁRTA A FIA FORMULA-E BAJNOKSÁGOT

Négy különböző földrész, tíz futam, négy pole pozíció és négy dobogós hely után a DS Virgin Racing a harmadik helyen végzett a 2015-16-os FIA Formula-E bajnokság csapatversenyében.
A szezonzáró futam elsősorban a két bajnokesélyes leggyorsabb körért folyó párharcáról szólt, de a Battersea Parkban rendezett kétfordulós nagydíj második napja más kihívásokat is tartogatott. A második szabadedzést például infrastrukturális okokból rögtön le kellett fújni, mert nem volt biztosítva a versenyautók pályán történő újratöltése.
A száraz időben lefolytatott időmérőkön Jean-Éric Vergne és Sam Bird a hetedik, ill. nyolcadik helyet szerezték meg Sébastien Buemi, Nicolas Prost, Lucas di Grassi, Oliver Turvey, Nick Heidfeld és Daniel Abt mögött.
Röviddel a rajtfények kialvása után a nézők elképedve látták, amint a két esélyes, Lucas di Grassi és Sébastien Buemi a harmadik kanyar elején egymásnak ütközik. A mögöttük versenyző pilóták a helyzetet kihasználva rögtön előrébb léptek. Így volt ezzel Sam Bird is, aki Jean-Éric Vergne-nyel a nyomában a negyedik helyre avanzsált.
A versenyzők ezután újult erővel lendültek neki. Sam Bird a harmadik helyért küzdve Daniel Abtet vette üldözőbe, de a csapat nagy aggodalmára 27 körrel a cél előtt lelassult a DSV-01-e. „Elfogyott a kakaó, fiúk” – jelentette a brit versenyző rádión a versenymérnökének. Miután a biztonsági autó lehozta a pályáról, Sam Bird fel kellett, hogy adja a futamot, pedig tavaly megnyerte azt. A későbbi vizsgálatokból a gázpedál mechanikai problémájára lehetett következtetni.
Ezután jött a kötelező autócsere. A negyedik helyen álló Jean-Éric Vergne a fantasztikus csapatmunkának hála Nick Heidfeld előtt tudott kijönni, és elorozta tőle a harmadik helyet. A pozícióját magabiztosan őrző francia már-már karnyújtásnyira volt a második helytől, amikor az ő autója is ritmust vesztett. Rosszul számította ki a maradék energiát, így lecsúszott a dobogóról, és végül a nyolcadik helyen végzett.  
A hullámhegyekben és -völgyekben bővelkedő kampány végén Alex Tai, a DS Virgin Racing igazgatója úgy véli, hogy a négy dobogós hellyel és négy pole pozícióval büszkélkedő istálló kitartó munkája nem volt hiábavaló.
„A mai nap nem volt kegyes hozzánk, de az évad során megmutattuk, hogy van két fantasztikus, gyors és tehetséges pilótánk. A mérnökeinknek és a szerelőinknek is köszönettel tartozom: rendkívüli munkát végeztek, hogy győzelemre segítség a DSV-01-et. Azt már tudjuk, hogy nagy erő rejlik benne, ezt a négy pole pozíció is bizonyítja. A következő lépésben olyan autóvá kell alakítanunk, amelyik rendszeresen nyerni tud – bízunk benne, hogy ez jövőre sikerül.”
A Berlin nagydíj nagy esélyese, Sam Bird a sikeres évad után keserű szájízzel kellett, hogy elhagyja a pályát.  
„Csalódás így zárni az évet, kár, hogy a pilóták versenyében nem sikerült megőriznem a harmadik helyet. Az évadnak vége, de meggyőződésem, hogy ha valaki azt jósolta volna Pekingben, hogy a csapatunk harmadik lesz, boldogan kiegyeztünk volna vele. A tavalyi évhez képest ez mindenképp előrelépés, és mostantól még előrébb kell tekintenünk.”
A Virgin Group alapítója, Sir Richard Branson már korán ott volt a londoni Battersea Parkban, hogy jelenlétével is támogassa a DS Virgin Racing csapatát a Formula-E bajnokság mai fináléján.
„Kimondottan dühít, hogy nem sikerült újra dobogóra lépni – vallja be Jean-Éric Vergne, aki újrázni szeretett volna. – A futam második felében keményen hajtottam, de a csapat sajnos rosszul számolta ki a maradék energiát. Előfordul az ilyen az autósportban, de mindennek ellenére úgy gondolom, hogy mostanában elég jól szerepeltem.”
Xavier Mestelan Pinon, a DS Performance igazgatója szerint is pozitív mérleggel zárta a csapat az évadot. „Tisztában vagyunk vele, hogy jobb teljesítményre is képesek vagyunk, de ha visszanézünk, jó látni, hogy mennyit fejlődtünk. A Virginnel való együttműködés hatékonynak bizonyult: kölcsönösen meg kellett értenünk, hogy mivel tudja segíteni az egyik fél a másikat, hogy a legtöbbet ki tudjuk hozni ebből a kapcsolatból. Ideje most már előre tekintenünk, már alig várom, hogy kezdődjön az új évad.”
A FIA Formula-E bajnokság harmadik évada október 9-én a Hong Kong nagydíjjal veszi kezdetét.