DS E-TENSE FE 19: A DS AUTOMOBILES VERSENYAUTÓJA EGYEDÜLIKÉNT KÉPVISELI A FRANCIA SZAKÉRTELMET A FORMULA E-BEN

DS_E_TENSE_FE19

A Formula E bajnokságban a 2015/2016-os szezon óta részt vevő DS Automobiles a 2017/2018-as évadban az egyetlen francia márka, amely az együléses elektromos versenyautók új nemzedékének hivatalos FIA konstruktőreként szerepelhet. 

DS E-TENSE FE 19 VIDEÓ

 

A DS Automobiles büszkén mutatja be a Formula E bajnokságba szánt legújabb, tisztán elektromos együléses versenygépét, a DS E-TENSE FE 19-et.

TECHNOLÓGIA ÉS HATÉKONYSÁG

A DS Automobiles versenyrészlege, a DS Performance által kifejlesztett technológia már megmutatta hatékonyságát, ennek ékes bizonyítéka a nem egészen három év alatt, négy kontinensen szerzett négy győzelem és tíz dobogós helyezés. 
A versenysorozatban való részvétel nem csak a sportértéke miatt fontos, hanem olyan egyedülálló tapasztalatszerzési lehetőséget is nyújt, amely felgyorsítja a DS Automobiles elektromos kínálatának bővítését. A tervek szerint a márka összes jövőbeni modellje elérhető lesz plug-in hibrid, illetve 100 százalékig elektromos változatban. 
A DS E-TENSE FE 19 versenygépet exkluzív, arany részletekkel színezett fekete matt kivitelben premier előtt tekinthetik meg a látogatók 2018. március 7-től a párizsi DS World autókereskedésben (33 rue François 1er).

FIA FORMULA E BAJNOKSÁG

Az úttörő szellemű DS Automobiles márka a második évtől csatlakozott a FIA Formula E bajnoksághoz, azt követően, hogy a műszaki szabályzat lehetővé tette a konstruktőrök számára, hogy versenyautóikon keresztül bemutassák szakértelmüket.
2018 végén, a bajnokság ötödik évadában az együléses elektromos versenyautók második nemzedékének érkezésével új korszak kezdődik a Formula E-ben. Az alváz gyökeres változáson ment keresztül: újragondolt aerodinamikai kialakítást kapott speciális megerősítésekkel, kisebb lett az alaktényező, megszűnt a hátsó légterelő, új akkumulátorokkal, új gumiabroncsokkal és kiegészítő frontvédelemmel (HALO) látták el. A DS Performance a háromévnyi versenytapasztalatot felhasználva teljesen áttervezte a hajtásláncot. Az új DS E-MOTOR 19 motorba hatékony energiavisszanyerési rendszert építettek. A versenysportban szerzett tapasztalatra építve fejlesztette ki a csapat az új erőátvitelt, az új hátsó felfüggesztést, az új hűtőrendszert, a teljes egészében számítógép-vezérelt fékrendszert, valamint az új elektronikai rendszert, amely hatékonyabbá teszi az energiafelhasználást.

2014, a DS Automobiles megszületése óta a DS Performance részleg a Formula E kiválóságra törő versenyprogramján keresztül képzeli el az automobilizmus jövőjét. A versailles-i műhelyekben dolgozó mérnökök csapata olyan technikát fejlesztett ki, amely egyszerre versenyképes és alkalmas arra, hogy a csapat megszerezze első győzelmeit a szakágban. Az elmúlt hónapokban a márka a csúcstechnikát alkalmazó laboratóriumok eredményeinek felhasználásával finomítja a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 versenygépek és jövőbeni villanymodelljei fejlesztését.
«A forradalom a következő szezontól tör be a Formula E-be» – véli Xavier Mestelan Pinon, a DS Performance igazgatója. « A Formula E bajnokságban részt vevő gyártók jelentősen előreléptek a közelmúltban, és ez arra ösztönöz bennünket, hogy megkettőzzük saját leleményességünket és felülmúljuk önmagunkat. Az új versenyautók teljesítménye 250 kW lesz, 54 kWh teljesítményű akkumulátorral. Ez a kétszeresére növeli a DS E-TENSE FE 19 hatótávját, megnövelt teljesítmény mellett. Ezek tükrözik azokat a hatalmas előrelépéseket, amelyeket az elektromos autók fejlesztése terén elértünk a Formula E bajnokság tapasztalatainak köszönhetően. Ezért tudunk majd egyre innovatívabb és nagyobb teljesítményű autókat kínálni ügyfeleinknek, ez a fő motiváció, amiért részt veszünk ebben az újító szellemű szakágban. »
A DS E-TENSE FE 19 magába foglalja a DS Performance mérnökei által kifejlesztett legújabb megoldásokat. A tervezést 2016 szeptemberében kezdték meg, és az első darabokat 2017 tavaszán tesztelték a DS Performance tesztpadjain. Nagy kihívást jelent a 900 kg-os minimális össztömeg a pilótával együtt az önmagában 380 kg-os akkumulátor mellett. A fejlesztés másik fő csapásiránya egy olyan rendszer kialakítása, amely energiát nyer vissza az elektronikus vezérlésű fékrendszeren keresztül.

PREMIER ELŐTT

A DS E-TENSE FE 19 versenygépet premier előtt mutatják be matt fekete karosszériával, amely magán viseli a DS Performance jellegzetes stílusjegyeit. Az aranyszínű festések a francia szakemberek egyedülálló tudáskincsét jelképezik a luxusautók szektorában; ez egyike a DS Automobiles legfontosabb értékeinek.
A versenyek során felhalmozott tudás felgyorsítja a DS Automobiles villanyautó kínálatának bővülését. A márka valamennyi jövőbeni modellje elérhető lesz plug-in hibrid, illetve tisztán elektromos változatban. Az első modellbe, a 4x4 meghajtású DS 7 CROSSBACK E-TENSE-be épített két motor összteljesítménye 300 lóerő, a hatótáv kizárólag elektromos üzemmódban meghaladja a 60 kilométert. 
« Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a DS Performance a DS színeit viseli a Formula E-ben» – hangsúlyozta Yves Bonnefont, a DS Automobiles ügyvezető igazgatója. « Márkánk fiatal és törekvő. Mindig is az elektromos autók álltak fejlesztési stratégiánk középpontjában, 2025-ben az eladott DS modellek 35 százaléka elektromos típus lesz. Ez az év kiemelkedő, hiszen megkezdődik a DS 7 CROSSBACK forgalmazása, és megjelenik az új DS E-TENSE FE 19. Egyéb nagy meglepetések is várhatók az elkövetkező hónapokban, újdonságaink közös vonása, hogy valamennyit felvértezzük a DS Automobiles kreatív alkotói által elképzelt előretörő újításokkal.»