MEGTEKINTÉS
KÖRNYEZETBARÁT TECHNOLÓGIÁK

KÖRNYEZETHATÉKONY TECHNOLÓGIÁK

DS AUTOMOBILES KUTATÁS & INNOVÁCIÓ

Környezethatékony technológiáinknak köszönhetően, a fenntartható fejlődéshez való megközelítésünk célja az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentése, a természeti erőforrások védelme, és új, környezetkímélő mobilitási hozzáállás kialakítása.

E-TENSE technológia

Az elektromos autózás a DS Automobiles szerint

A holnap világába tervezett E-TENSE-technolóia a mindenen felülemelkedő vezetési élményt, az energia-visszanyerés révén elérhető maximális hatékonyságot  és a jövőbeli szabályozástól független, akadálytalan mobilitást testesíti meg. Az elektromosság világában referenciaként szolgáló E-TENSE-technológia minden új DS elektromos modellben megtalálható. Azt a vágyunkat testesíti meg, hogy 2024-től 100%-ban elektromos márkává váljunk.

A versenypályáról származó innováció

A Formula E-ben megszerzett tapasztalatainkat kiaknázva az elektromos és a tölthető hibrid modelleink fejlesztésekor a versenysportból származó technológiát alkalmaztunk. Ilyen a fékezéskor felszabaduló energia újra hasznosítása. 2020-as elektromos modelleink újfajta vezetési élményt és összetéveszthetetlen stílust nyújtanak.

fedezze fel E-TENSE kínálatunkat

PURETECH BENZINMOTOROK

Kompaktabb, könnyebb, erősebb

A PureTech benzinmotorokkal kordában tarthatja DS járműve fogyasztását, ugyanakkor dinamikus teljesítményre számíthat. 

Motorjaink méretének és tömegének csökkentésével, valamint innovatív, alacsony súrlódású anyagok használatával mérnökeinknek sikerült jelentősen csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást.

Tisztább motorok

Motorjaink méretének és tömegének csökkentésével, valamint innovatív, alacsony súrlódású anyagok használatával mérnökeinknek sikerült jelentősen csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást.
Legújabb generációs részecskeszűrő

Valamennyi DS PureTech benzinmotor legújabb generációs benzin-részecskeszűrővel (GPF) van felszerelve, amely hatékonyan kezeli a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok részecskekibocsátását.

A jármű indításakor automatikusan bekapcsoló GPF több mint 75%-os hatásfokkal szűri a részecskéket.

 
3 & 4 hengeres PureTech motorok
Kisebb és könnyebb háromhengeres motorjaink 100 km-en 1,5 literrel kevesebbet fogyasztanak és 25%-kal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint egy azonos teljesítményű négyhengeres motor, miközben továbbra is magas szintű akusztikus kényelmet és optimális vezetési élményt nyújtanak. Erős és hatékony PureTech 180 és PureTech 225 négyhengeres benzinmotorjaink nagy teljesítményű új generációs turbófeltöltővel rendelkeznek. 
STOP & START
Tartósan alacsony szinten tarthatja üzemanyag-fogyasztását és jelentősen csökkentheti CO2-kibocsátását a motor automatikus leállítását és újraindítását végző Stop & Start technológia segítségével.Ez a technológia automatikusan készenléti állapotba állítja a motort, amikor a jármű ideiglenesen megáll. Sűrű városi forgalomban egy hagyományos gépjárműhöz képes átlagosan 15%-kal csökken a fogyasztás. 

BLUEHDI DÍZELMOTOROK

Hatékonyság és vezetési élmény

BlueHDi technológiájú dízelmotorjaink a legkorszerűbb környezetvédelmi rendszerrel vannak ellátva. 

BlueHDi 130 dízelmotorunk 1,5 litres, 130 LE-s és 8 fokozatú automata sebességváltó kapcsolódik hozzá.

Legújabb generációs környezetvédelmi rendszer

A dízelolaj égéséből származó szennyező anyagok – el nem égett szénhidrogének (HC), szén-monoxid (CO), nitrogén-oxidok (NOx) és finom részecskék – megsemmisítése érdekében valamennyi BlueHDi dízelmotorunk egy speciális rendszerrel van felszerelve.
3 lépésben történő szennyezésmentesítés
1. LÉPÉS

Az oxidációs katalizátor az el nem égett szénhidrogéneket (HC) és a szén-monoxidot (CO) vízzé (H2O) és szén-dioxiddá (CO₂) alakítja át.

 

2. LÉPÉS
Az SCR (Selective Catalytic Reduction) katalizátor a nitrogén-oxidok (NOx) 90%-át megsemmisíti azáltal, hogy AdBlue®-folyadék hozzáadásával vízzé és nitrogénné alakítja őket.
3. LÉPÉS
A FAP-szűrő pedig a finom részecskék 99,9%-át szűri ki.
HATÉKONY MEGOLDÁSOK
AdBlue®
A víz és karbamid keverékéből álló, nem mérgező és környezetbarát AdBlue®-folyadék a szennyező nitrogén-oxidok 85%-át vízgőzzé és ártalmatlan nitrogénné alakítja. A csomagtartóban vagy az üzemanyagtöltő nyílás mellett található AdBlue®-tartály feltöltése az üzemanyagtartályéval megegyező módon történik. Teljesen feltöltött AdBlue®-tartállyal 20 000 km-t lehet megtenni. 
STOP & START
Tartósan alacsony szinten tarthatja üzemanyag-fogyasztását és jelentősen csökkentheti CO2-kibocsátását a Stop & Start technológia segítségével. Ez a technológia automatikusan készenléti állapotba állítja a motort, amikor a jármű ideiglenesen megáll. Sűrű városi forgalomban egy hagyományos gépjárműhöz képes átlagosan 15%-kal csökken a fogyasztás. 

A WLTP ELJÁRÁS

Valósághűbb fogyasztási adatok

A WLTP (Worldwide Harmonised Light vehicles Test Procedure) az új európai járműtanúsítási protokoll, mely a könnyű gépjárművek (i) esetében az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-, illetve károsanyag-kibocsátás standard (laboratóriumi) körülmények között történő mérésére új tesztciklust és mérési eljárást határoz meg.

 

A WLTP eljárás az 1992 óta életben lévő NEDC tanúsítási protokoll helyébe lép. 2017. szeptember óta minden első alkalommal forgalomba hozott új modell típusjóváhagyása a WLTP szabvány szerint történik. 2018. szeptember óta valamennyi eladott gépjárműnek WLTP szerinti típusjóváhagyással kell rendelkeznie. Ezt a laboratóriumi vizsgálatokra vonatkozó új szabványt egy a valós használat során kibocsátott szennyezőanyag mérésére irányuló teszt is kiegészíti: ez az RDE (Real Driving Emission).

 

Az új WLTP eljárásnak köszönhetően a fogyasztók pontosabb képet kapnak járműveik üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról.

A DS AUTOMOBILES ÉS AZ ÚJ WLTP ELJÁRÁS

Ami az NOx-kibocsátást illeti, az Euro 6.2 motorokkal felszerelt DS Automobiles járművek az előírtnál már 3 évvel korábban megfelelnek a 2020-as Euro 6d szabályok által megkövetelt 1,5-ös megfelelőségi együtthatónak (RDE mérés – Real Driving Emission).

Az előírásoknak elébe menő megfontolt technológiai döntéseknek köszönhetően (SCR a dízelmotorok, GPF a benzinmotorok esetében) járműveink már WLTP-hitelesítéssel rendelkeznek (2018 szeptemberétől minden magángépjárműre kötelező), ami jobban tükrözi a valós gépjármű-használatot.

Számunkra az ügyfél az első. Ezért mindig is támogattuk olyan eljárások bevezetését, amelyek a járművek valós felhasználását tükrözik, és továbbra is arra törekszünk, hogy már a bevezetésük előtt megfeleljünk az újabb szabványeljárásoknak, és ezzel a technológia élvonalában maradjunk.

Az átláthatóság is fontos számunkra, ezért a honlapon 2016-tól közzétesszük modelljeink valós felhasználási körülmények között mért fogyasztási adatait, valamint 2018. márciustól a nitrogén-oxid-kibocsátási értékeit is. Ezek a számadatok egy civil szervezetekkel (T&E és FNE) közösen kialakított és független harmadik fél (Bureau Veritas) által hitelesített szabvány szerinti mérés eredményei.

MI VÁLTOZIK A WLTP-VEL?

A szabványosított teszteljárásokat érintő változások

  • 'A kibocsátás mérése az egyes járműveket érintő kiigazítások érdekében
  • A tesztciklusok alatt megtett távolság növelése
  • Nagyobb sebesség mellett végzett tesztelés
  • Idegesebb és a valósághoz közelebb álló vezetési stílus
  • A tesztciklusok időtartamának növelése
Az NEDC-től a WLTP-ig

Az új WLTP típusjóváhagyási eljárás célja, hogy pontosabb képet adjon a járművek valós használati körülményeiről és a jelenleg alkalmazott technológiákról. Szigorúbb tesztelési feltételeket és dinamikusabb vezetési profilt határoz meg, mint az 1990-es években kifejlesztett korábbi NEDC mérési ciklus. A WLTP eljárás kidolgozásakor valós menetadatokból indultak ki, míg az NEDC elméleti vezetési jellemzőkön alapult.

 

A WLTP pontosabb értékekkel szolgál, mivel figyelembe veszi az egyes járművek sajátosságait, beleértve az összes opcionális felszerelést, amelyek jelentősen befolyásolhatják az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást. A WLTP-értékek bizonyos esetekben magasabbak, mint ugyanazon jármű NEDC értékei. Ez nem azt jelenti, hogy a jármű üzemanyag-fogyasztása romlott volna, csupán egy új mérési módszerről van szó, amely szigorúbb és hosszabb tesztcikluson alapul, így jobban tükrözi az autók tényleges használatának módját.

NEDC VS WLTP
NEDC WLTP
Tesztciklus Egyetlen tesztciklus A valós vezetési körülményeket jobban tükröző dinamikus ciklus
Vizsgálati idő 20 perc 30 perc
A ciklus alatt megtett táv 11 kilométer 23,25 kilométer
Vezetési fázisok 2 fázis: 66%-ban városi, 34%-ban országúti vezetés 4 dinamikusabb fázis: 52%-ban városi, 48%-ban országúti vezetés

Átlagsebesség

 

34 km/h 46,5 km/h
Max. sebesség 120 km/h 131 km/h
Az opciós felszerelések hatása Az NEDC nem veszi figyelembe ezek hatását a CO2-kibocsátásra és az energiahatékonyságra További jellemzők figyelembevétele (ezek modellenként eltérőek lehetnek)
Sebességváltások Fix sebességváltási pontok Járművenként különböző sebességváltási pontok
Vizsgálati hőmérséklet

20 és 30 °C között végzett mérések

 

23 °C-on végzett mérések, 14 °C-ra korrigált CO2-értékek

KIBOCSÁTÁS VALÓS VEZETÉSI FELTÉTELEK MELLETT

Real Driving Emissions - RDE

2018. szeptembertől a WLTP vizsgálati eljáráson kívül a gyártóknak valós vezetési körülmények (RDE) között is meg kell mérniük a modellek kibocsátását. Ez az EU-ban, Svájcban, Törökországban, Norvégiában, Liechtensteinben, Izraelben és Írországban értékesített összes járműre vonatkozik.

Az RDE vizsgálatok során a szennyező anyagok, többek között a nitrogén-oxidok és a finom részecskék kibocsátási szintjét közúton mérik, így reálisabb eredmények születnek.

GYIK
MIT JELENT A WLTP?

A WLTP egy betűszó: „Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure” (személyautókra és könnyű haszonjárművekre vonatkozó, világszinten összehangolt vizsgálati eljárás).

Ez egy új teszteljárás, amely pontosabb képet ad a járművek tényleges üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról. 2018 szeptemberétől az összes először forgalomba helyezett járműnek rendelkeznie kell WLTP-tanúsítvánnyal. A WLTP fokozatosan váltja fel a régi NEDC (New European Driving Cycle) eljárást.

MI AZ A WLTP CIKLUS?

A járművek fogyasztása és kibocsátása nagyban függ az egyéni vezetési stílustól, ezért a WLTP szabvány kialakításához világszerte nagy mennyiségű adatot gyűjtöttek. Az adatok alapján négy reprezentatív vezetési fázist és négy különböző átlagsebességet határoztak meg: kicsi, közepes, nagy és igen nagy.

A mindennapos vezetési helyzetek szimulálásához minden fázis során különböző módokon vizsgálják az egyes vezetési szituációkat (fékezés, gyorsítás, megállás). A különböző fázisok kombinálásával áll elő az úgynevezett „vezetési ciklus”.

Az üzemanyag-fogyasztási értékeket négy különböző vezetési helyzetre adják meg egy-egy kombinált összértékkel együtt a benzines, a dízel, a hibrid, illetve plug-in hibrid járművekre nézve.

MIT JELENT RÁM NÉZVE A WLTP?

A WLTP hatályba lépésével a jármű leírásában szereplő üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátási értékek pontosabban tükrözik a valódi vezetési helyzetekben mért értékeket.

A WLTP eljárás a jármű egyedi felszereléseit (pl. téli gumi, üvegtető) is figyelembe veszi, ezért a jármű pontos konfigurációja alapján reálisabb értékeket nyújt.

A reálisabb érték magától értetődően azt jelenti, hogy a belső égésű motorral felszerelt autók fogyasztása és kibocsátása magasabb lesz, az elektromos járművek (beleértve a plug-in hibrideket is) hatótávolsága pedig csökken. Ez a CO2-adóban(i) országonként változó lehet   érintett járművek számának növekedését is eredményezheti. A WLTP-hitelesített járművek azonban továbbra is az NEDC alapján adóznak, vagyis rövid távon nem változnak a CO2-kibocsátáson alapuló adózási rendszerek (CO2-adó, cégautóadó).

MIT JELENT AZ RDE?

Az RDE (Real Driving Emissions) rövidítés jelentése: valós vezetési feltételek melletti kibocsátás. Ez egy a szennyező anyagok, köztük a nitrogén-oxidok és a finom részecskék kibocsátásának mérésére szolgáló új eljárás.

Nevéhez híven az RDE vizsgálatot nem laboratóriumban, hanem közúton, valós vezetési helyzetben hajtják végre. A méréseket a teszt során a jármű hátuljára rögzített PEMS (Portable Emissions Measurement System – hordozható kibocsátásmérési rendszer) nevű okoseszközzel végzik.

MIT JELENT AZ EURO 6?

Az Euro 6 egy jelenleg érvényben lévő környezetvédelmi szabvány, amely a szennyezőanyag-kibocsátás határértékeit szabja meg. A finom részecskék és a nitrogén-oxidok maximális szintjét a korábban hatályos Euro 5 szabvány értékeinél alacsonyabban határozza meg.

2018. szeptembertől(i) Mindez az új gépjárműveket érinti. A piacra újonnan bevezett járműtípusokra az egy évvel korábbi új kibocsátási szabványok vonatkoznak.   második szakaszába lép az Euro 6 szabályozás. Az Euro 6.2 nevű új szabvány még alacsonyabb részecskekibocsátási szinteket határoz meg a benzinmotorral felszerelt járművekre vonatkozóan.

MI AZ A SZELEKTÍV KATALITIKUS REDUKCIÓ (SCR)?
A járművek szennyezőanyag-kibocsátásának további csökkentése érdekében a dízelautók kipufogórendszerébe AdBlue®-folyadékot, azaz folyékony ammóniát fecskendeznek. Az AdBlue®-val ötvözött SCR rendszer (Selective Catalytic Reduction) akár 90%-kal csökkenti a nitrogén-oxidok kibocsátását. Hatására mindössze vízgőz, nitrogén és szén-dioxid marad vissza. 
EZ IS ÉRDEKELHETI
Környezetvédelmi politikánk
Ismerje meg a DS Automobiles környezetvédelmi politikáját
Vezetéstámogató rendszerek
Ismerje meg a DS vezetéstámogató rendszereit