MEGTEKINTÉS
ÚJRAHASZNOSÍTÁS
A KONCEPCIÓTÓL AZ ÚJRAHASZNOSÍTÁSIG
A DS Automobiles az újrahasznosítási folyamatok hatékonyságának növelésére törekszik azáltal, hogy a kezdetektől fogva fenntartható termékeket tervez. Célja az is, hogy csökkentse a jármű gyártása során, a használat során, egészen az újrahasznosításig keletkező hulladék mennyiségét.
Újrahasznosított anyagok használata
A DS Automobiles létrehozása óta használ újrahasznosított anyagokat és folyamatosan növeli azok használatát. A Stellantis megközelítésének részeként a DS márka folytatja erőfeszítéseit, hogy teljesítse elkötelezettségét a legalább 30%-ban újrahasznosított vagy bioalapú anyagot tartalmazó járművek gyártása iránt.
Hulladékká vált járművek

A 80/2023. (II.14.) Kormányrendelet rendelkezéseinek megfelelően a P Automobil Import Kft. kapcsolatba lépett a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel, mint kijelölt koncessziós társasággal. 2023.07.01-kezdődően a hulladékká vált gépjárművek környezettudatos és a jogszabályi előírásoknak megfelelő kezelését és hasznosítását a koncessziós társaság végzi. Bővebb információt az alábbi hivatkozásokon talál:

https://mohu.hu/

TRIMAN - SZABVÁNYOSÍTOTT JELZÉS

2015 januárja óta Franciaországban jogszabályi rendelkezés alatt álló jelzés jelenik meg az újrahasznosítható termékeken, mely szelektív gyűjtését számos előírás szabályozza: ez az ún. „Triman-logó”.

Ennek célja a fogyasztó tájékoztatása arról, hogy a termék vagy a csomagolás nem dobható a háztartási hulladék gyűjtésére szolgáló kukába, hanem szelektálni kell vagy elszállítani egy olyan gyűjtőpontra, ahol az újrahasznosításáról gondoskodnak. 

Egyes DS termékekre (gumik, kartoncsomagolások, nyomtatványok, stb.) ezen szelektív előírások vonatkoznak.
ÉLETCIKLUSUK VÉGÉRE ÉRT GÉPJÁRMŰVEK KÖRNYEZETTUDATOS KEZELÉSE

1. VISSZAVÉTEL


Az elhasználódott gépjármű utolsó tulajdonosa eljuttatja autóját a hivatalos gyűjtőhelyre. Az átvevő cég a jármű átvizsgálását követően bontási átvételi igazolást állít ki.


 
2. ELŐKEZELÉS ÉS SZENNYEZÉSMENTESTÉS


Elsőként eltávolítják az akkumulátort és a gumikat. Azután hatástalanítják a légzsákokat. Majd eltávolítják a maradék üzemanyagot és minden egyéb folyadékot: a motorolajat, a váltóolajat, a fékfolyadékot és a légkondicionáló berendezés hűtőközegét. Ezek a szennyező anyagok teljes mértékben újrahasznosításra kerülnek az erre kijelölt helyen.



3. BONTÁS


A következő lépésben a mechanikus részeket, a karosszériaelemeket, az elektromos, illetve elektronikus berendezéseket szerelik ki, hogy használt alkatrészként vagy újragyártott alkatrészek alapjaként használják fel azokat újra. Amennyiben gazdaságilag megéri, az olyan anyagokat, mint a műanyag és az üveg, az újrahasznosítás érdekében szintén kiszerelik.

4. TÁROLÁS


A környezetre káros anyagokat összegyűjtik, és a hulladék átvételére, illetve megsemmisítésére specializálódott cégeknek adják át. 



5. APRÍTÁS


Az előkezelt hulladékot az aprítóba juttatják, ami a leselejtezendő gépjárművet pár centiméteres apró darabokra vágja, és szétválogatja a vastartalmú fémek (acél) visszanyerése érdekében.


 
6. APRÍTÁS UTÁNI VÁLOGATÁS


Az aprítás után visszamaradt anyagokat különböző technológiákkal (mágnesezés, örvényáramok, úsztatás) szétválogatják, hogy másodlagos nyersanyagként felhasználható anyagdarabokat nyerjenek ki belőlük.

7. ÚJRAHASZNOSÍTÁS / VISSZENYERÉS / HULLADÉKLERAKÁS


Az aprítóból kikerült és szétválogatott anyagdarabok újrafelhasználhatóak (pl. a fémek az acélgyárakban/fémiparban, egyes műanyagok a műanyagiparban), illetve újrahasznosíthatóak (cementiparban, városi kazánházakban, villanyerőművekben, stb.). Ez az eljárás lehetővé teszi a gépjármű 95%-os újrahasznosítását, és jelentősen csökkenti a megmaradó, lerakásra kerülő hulladék mennyiségét.

ez is érdekelheti

Környezetvédelmi politika

Ismerje meg programunkat

Környezethatékony technológiák

Innovatív motorok