SM TRIBUTE

Tíz év művészet és elegancia

A DS Automobiles és közösségének története
A DS Automobiles történeti örökségének szerves részét képező SM modell a Chantilly Arts & Elegance kiállításon stílustanulmány formájában tér vissza.
Egy nagyon aktuális stílustanulmány, amely az SM előtt tiszteleg
A DS DESIGN STUDIO PARIS tervezőcsoportjai úgy dolgoztak, mintha az SM modellen az elmúlt öt évtized alatt fejlesztéseket hajtottak volna végre.
Az SM eredeti külső designja újragondolva

A DS Automobiles közösségének üzenete meghallgatásra talált. A DS DESIGN STUDIO PARIS tervezőcsoportjai úgy dolgoztak, mintha az SM modellen az elmúlt öt évtized alatt fejlesztéseket hajtottak volna végre.

 

Az 1970-es évek elején bemutatott SM a francia autóiparban alkalmazott innováció csúcsát testesítette meg. Ez a túraautó a technológia igazi esszenciája volt. A Robert Opron által tervezett aerodinamikus vonalvezetés egyszerre volt elegáns és avantgárd. A motorháztető alatt dolgozó erős V6-os motornak köszönhetően az autó kivételes menettulajdonságokkal rendelkezett. Ami azonban igazán kivételes autóvá tette az SM-et, az a DS-től örökölt hidropneumatikus felfüggesztés volt, amely páratlan gördülési kényelmet és példás úttartást biztosított. Az SM ma is egy kultikus modellnek számít, amelyet világszerte keresnek a gyűjtők. A kényelem, a teljesítmény és az innováció egyedülálló ötvözete igazi autóipari legendává teszi.

 

Az SM elegáns kivitelű, gondosan kidolgozott belső tere is mély benyomást tett az emberekre. A nemes anyagok, a precíz összeszerelés és a kidolgozott ergonómia különösen kifinomult hangulatot teremtett a belső térben. A műszerfal a kör alakú műszerekkel és a különleges kormánykerékkel egyszerre volt funkcionális és esztétikus. Az SM a maga korában nagyon jól felszerelt volt, beleértve a légkondicionálót és a sebességfüggő szervokormányt. Dinamikus karaktere mellett az SM olyan autó volt, amely első osztályú kényelmet tudott nyújtani utasainak.

 

 

Az SM-nek nem volt szembeötlő felső hűtőrácsa. Ezt később egy nagyméretű üvegfedél váltott fel, amely látni engedte a fényszóró modulokat és a rendszámtáblát. Ötven évvel később egy 3D képernyő került az üvegfedél helyére, amely egészen a közepéig világít, és amelyet – ahogy akkoriban is – mindkét oldalon három-három modulból álló egyedi világítás keretez, nyolc gyémánt mintával és hármasával elhelyezett függőleges nappali fényekkel kiegészítve, melyek egy hajó orrához hasonlóan egy pontban találkoznak.
Az oldalfalak megőrizték az SM jellegzetes vonalvezetését, ezzel is segítve a levegő áramlását az autó elejétől a karcsúbb hátsó része felé. A két nagy ablak mögött a kettéosztott hátsó oldalablak S alakot formázva szintén olyan hatást kelt, mintha lebegne a hátsó rész. Természetesen, a hátsó kerekeket részben borító elemek leszerelhetők.
A nagyobb felületen alkalmazott kéttónusú fényezés az 1971-es katalógusban szereplő Feuille Dorée szín újraértelmezése. Ez egy különleges árnyalatú feketével kombinált, kézzel patinázott szaténfényű lakkozással készül.
Az utastér kialakítása szintén az 1970-es SM stílusjegyeit követi

A belső térben is újraértelmezték az 1970-es designt a műszerfal tetejének jellegzetes formájával és a műszerek ovális kialakításával.

Az SM avantgárd szellemiségéhez hűen az információk kivetítve jelennek meg, az ívelt „képernyő konzol” pedig a steer-by-wire rendszerű kormánnyal kombinálva teszi teljessé a márka szellemiségét.

Hang és fény veszi körül az utasokat.

A történeti örökséget és a technológiát ötvöző anyagok

A belső tér nagyon világos, ami az elefántcsont színű bőr és Alcantara® borításnak köszönhető. A műszerfal előlapon kialakíott nagy felület kivételes helyet biztosít a kivitelek és anyagok szinte végtelen választékának bemutatására. A fotelszerű ülések az SM-től átvett ikonikus kivitelezéssel, vízszintes bordázatú üléspárnákkal készülnek.

 

Az ajtók belső oldalának lézergravírozott bőrborításán a díszítő művészetek által ihletett motívumok jelennek meg. Ez az irányzat a Concours d'Elegance-szal egy időben született.

 

A gyöngyszemöltéssel készült díszítések a jelenlegi modellekre utalnak.

 

A fotelszerű ülések az SM-től átvett ikonikus kivitelezéssel, vízszintes bordázatú üléspárnákkal készülnek.

A műszerfalon kivetítve jelennek meg az információk, csakúgy, mint az M.i. 19 és M.i. 21 tanulmányokon. Az SM TRIBUTE műszerfalát arany csillámok díszítik.
Az ajtólapok félköríves motívumai, a középen elhelyezett hangrendszer és az átlátszó központi képernyő a 2023-ban, a Révelations kiállításon bemutatott M.i. 21-en tűntek fel.

Az autógyártás jövője

DS E-TENSE PERFORMANCE tanulmányautó

Úttörő design, utánozhatatlan stílus, a legvadabb fantáziák megvalósulása: a tanulmányautók igazi műalkotások!

Szaktudás

Tekintsen be a DS Automobiles kulisszatitkaiba.